Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

divendres, 14 de març del 2014

ES XULO SER MARE?

L'altre dia el meu fill gran em va fer aquesta pregunta, i jo, sense pensar-m'ho dues vegades li vaig contestar: - si, però molt cansat.

Cansat, per què?, em va preguntar. - Doncs perquè has d'estar constantment a sobre dels fills, dient-los què han de fer, has d'estar alerta les 24 hores del dia pendent d'ells, que no passi res. Si tu vius sol i no et vols fer el sopar no te'l fas i punt, si tens fills, forçosament t'has d'aixecar a fer-lo.

I vaig veure que encara l'enredava més, perquè llavors em va preguntar , i per què has tingut fills?
El meu cap es va posar a barrinar i va veure que el meu fill no havia entès res del que jo li volia expressar, sinó tot al contrari.

Jo li volia fer veure que tenir un fill és la cosa més meravellosa del món, enriquidora, plena de vida i alegria. Però que no tot és color de rosa com ho pinten a molts llocs, que és genial i que no ho canvio per res del món, però que té moments durs i que sens dubte per un pare entregat, és molt cansat.

Els fills a mi m'han donat vida, alegria, entusiasme, motivació, ganes d'aixecar-me i fer coses. Però me n'han tret una, el descans tant físic, però sobretot mental. Quan ets treballador, tu saps que faràs les teves hores i que tornaràs a casa i ja està. Quan ets pare o mare, estàs a la feina pensant en l'examen, o l'excursió, o la reunió amb la mestra o com li està anant la classe al teu fill. Quan surts de treballar, estàs organitzant la tarda amb els fills. Quan estan dormint, estàs parlant amb la teva parella del què ha passat durant el dia amb els nens i fent plans per ells. I quan tu te'n vas a dormir tens una orella posada a l'habitació d'ells per si es desperten durant la nit, o ploren o et criden.

Per tant, segueixo pensant, ser mare és la cosa més meravellosa del món, però es molt cansat. I crec que ell només ho podrà entendre quan sigui pare.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta que em comenteu alguna cosa.