Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

dimecres, 19 de març del 2014

FELIÇ DIA DEL PARE

Avui és un dia especial, i tots pensareu "és el dia del pare", doncs si, però és que precisament avui fa 11 anys que el meu fill gran li va atorgar aquest títol al meu company de batalles.

I avui es mereix que li dediqui aquesta entrada el pare de les criatures. He llegit algunes entrades de blocs que el dedicaven avui al dia del pare, però qui millor ha descrit el nostre dia a dia ha esta la Isabel de Mi vida con hijos, que ha escrit exactament això: 

""Croquetas y baño sin pelo". "Hamburguesas y pedicura". Estas, u otras de corte similar, son las únicas palabras que intercambiamos el padre de las criaturas y servidora al menos dos días a la semana, martes y jueves, cuando tengo una cita sagrada con mi clase de yoga. Él llega a toda velocidad del trabajo y nos damos el relevo al frente del hogar. Y entonces, ya saliendo por la puerta, yo le digo "Tabla del dos y lo que te parezca, menos huevos", o algo similar. Frases crípticas que parecen contraseñas secretas para entrar a algún mundo secreto, y bien mirado lo son, son contraseñas para entrar a la aventura de la crianza, para seguir participando en este maratón cotidiano. Y el padre de las criaturas, con esas palabras como única guía, toma el relevo y continua la faena mientras yo me ausento un rato. Y mirado desde fuera, e incluso desde dentro, parecería un turno en una fábrica, una ficha y el otro libra. Y es que la crianza es así, convierte en compañeros de fábrica, currando en turnos alternos, a los que antes eran una pareja.
Y cuando él se queda solo con los niños algún día mi madre y mis tias todavía me preguntan ¿Y se apaña él solo con los niños?", y yo siempre les respondo, no sin cierta extrañeza ante la pregunta, "pues claro, que también son sus hijos". Y claro que se apaña. Menos mal que se apaña. No diré si estamos al 60-40% o al 58-52% , pero se comparte todo. Somos compañeros de fábrica, y tambien de fatigas, de buenos y malos ratos..."

Fins i tot ha reproduït la frase que em diu ma mare quan jo marxo i ell es queda amb els nens tot un dia sol. 

Que sàpigues, que un dia (per pena nostra)  ells volaran i tornarem a ser només una parella i ens tornaran a cridar pels nostres noms pel carrer i tornarem a celebrar l'aniversari de casament (amb ells si volen, of course)

Gràcies per acompanyar-me en aquesta bogeria de la criança. Espero que realment tinguis un feliç dia del pare. 

2 comentaris :

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. gracies, tard pero gracies, tinc la gran "sort" de celebrar el dia del pare, que mola un monton, i l'aniversari de un dels meus fills el mateix dia, gracies per reconeixar aquest esforç conjunt.

    ResponElimina

M'encanta que em comenteu alguna cosa.