Blogging tips

Etiquetes

Traducir / Translate

dilluns, 28 d’abril del 2014

DILLUNS DE LLIBRES - ELS LLIBRES DE SANT JORDI

És curiós, estem a dilluns després de Sant Jordi i toca parlar dels llibres que han caigut per aquest dia tan assenyalat. Doncs poc us en puc parlar, perquè només n’hi ha hagut un i no ha tingut massa èxit.
Us ho explico, a casa no som grans llegidors, al meu home no li agrada a ell li van molt els documentals d’astronomia, física o natura, jo llegeixo més bé poc, només llibres puntuals que m’han recomanat o que m’interessen per algun motiu, i els nens tampoc són gran aficionat (això ja ho he comentat alguna vegada), encara que el gran s’hi està aficionant cada cop més.

Per Sant Jordi, sempre cau un llibre per a cada nen i un per a mi. Aquest any, no he trobat cap llibre per a mi que em cridés l’atenció. Per altra banda el petit aquest any ha descobert els Invizimals (uns cromos/carta d’uns dibuixos de la tele, per a qui no sàpiga què és, tipus Pokemon), per tant va voler com a regal, la revista dels Invizimals (que tu penses, bé, si és una revista ja llegeix alguna cosa. Error!!, la fulleja mirant si hi ha alguna carta interessant i se n’oblida) que a més, anava acompanyada per l’àlbum i 4 paquets de cartes. Però la veritat és que amb les cartes hi juga una barbaritat, llegeix el nom de l’invizimal, el tipus d’atac que té, si és de foc o aigua. Total, que els fa servir que és el que a mi m’interessa.

I per al gran, buscàvem un altre volum del Diari del Tom Gates (del que us vaig parlar aquí), però es veu que aquest no ha arribat al poble, perquè a cap de les tres llibreries del poble el tenen. I ja sé que el podem comprar per internet o haver-lo comprat amb anterioritat a Reus o Barcelona, però la gràcia de Sant Jordi és poder passejar els quatre pel poble i buscar-se ells mateixos el llibre que volen. Així que al final es va quedar amb El diari de Greg. Al vespre ja se l’havia començat a llegir i li vaig preguntar què tal i em va respondre que psss, no era gran cosa, no és tant divertit com el Tom Gates.

Per tant, avui us parlaré del Diari de Greg, que encara que és un dels llibres que més agrada a nens d’11 anys com el meu fill, a casa meva ha passat sense pena ni glòria.



El Diari de Greg és una col·lecció de llibres (de moment en porten 7) que, com el seu nom indica, el personatge principal és un noi d’uns 13 anys anomenat Greg, i que escriu un diari on conta totes les peripècies que li succeeixen tant a l’institut com a casa seva.

El format, que és el que no li ha acabat d’entrar al meu fill, és força simple, una escriptura com si fos a mà i entre ratlles dibuixos de les historietes.


L’editorial és RBA i si en voleu saber molt més, fins i tot llegir el primer capítol, té web pròpia www.diariodegreg.com. Si, és curiós, però sembla que els protagonistes d’aquests tipus de llibres escriguin la seva pròpia pàgina web. 

Pd.: el més curiós de tot, és que aquest venia amb una rajola de xocolata (de veritat) de regal. Haig d'esbrinar què hi té a veure.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

M'encanta que em comenteu alguna cosa.